MENÜ

                          
     

Szimulátorok

 

rFactor

Az rFactor az Image Space Incorporated műhelyében készült és a valós szimulációt bemutatni kívánó autó-szimulátor. A fejlesztés során sok fontos dolog lebegett a készítők szemei előtt, amelyek közül a legfontosabb a könnyű modolhatóság volt. Az ennek szellemében elkészült játékhoz a gMotor2-t vették alapul, amely a remek fizikai modell mellett a grafikus megjelenítést is a legjobbak közé emeli.

Az első benyomások
Ha megvetted az rFactort lehet, hogy ez elején még tanácstalan leszel. Nem vagy benne biztos, hogy ezt akartad? Az autók és pályák nem valóságosak, így elkerülték a megvalósításhoz szükséges hatalmas licenszdíjakat. Valamint eleinte járműveink még roppant lassúak és bizonytalanok lesznek. Érhető hát a ferde szem, amikor azt halljuk, hogy egy versenyszimulációról van szó. Az is elszomorító lehet, hogy az első körök alkalmával a gépi ellenfeleink simán állva hagynak és minden akadály nélkül tolnak le bennünket a pályáról. Nem feltétlenül a vezetési stílussal van baj, hiszen érezhetően erősebb motorral állnak ki ellenünk. Türelmesnek kell lenni, hiszen folyamatos fejlődéssel léphetünk egyre előrébb a ranglétrán és az autóinkat folyamatosan tuningolva előkelőbb helyeken végezhetünk az összecsapásokban. A professzionális kategóriák (mint például a GTR-ben) helyett itt egy valamivel egyszerűbb nemzeti ligára hasonlító bajnokságba csöppenhetünk. A kisteljesítményű autók egymás elleni versenyében is számos izgalmas pillanatot élhetünk át, így nem érdemes már az elején letörni. A karrierben egyre előrehaladván új pályák és autókategóriák nyílnak meg előttünk. Ezeket folyamatosan kitapasztalva szerezhetünk olyan élményeket amelyek a későbbi biztonságos vezetéshez szükségesek.

A játék remek szórakozást nyújt. Sokkal jobban és hamarabb kezdhetjük el érezni az egyes járművek korlátait mint más szimulátorokban. Az autó kasztnijának mozgása, a fékezés és a súlypont rendkívül jól lett lemodellezve. Valóban így működik egy autó versenyzés közben. Bár az alapverzióban még számos hiba megtalálható volt, az időközben megjelent két javítás orvosolta ezek nagy részét. Jelenleg az 1.250-es a legutóbbi verzió.

Customize, Control, Connect
A “Customize, Control, Connect” jelmondat (Szabd testre, Irányítsd, Csatlakozz) igazán most kezdi elnyerni értelmét. Testre szabás: Minden lehetőség adott, hogy a modderek és modkészítő csapatok teljesen szabadkezűen bármilyen kiegészítést elkészíthessenek az alapjátékhoz. Ha te egy fűnyíró szimulátort akarsz készíteni, annak sem lehet akadálya.

Irányítás
A kifejezés az rFactor esetében arra utal, hogy bár hardcore szimulációról van szó, még azok is örömüket lelhetik benne, aki nem rendelkeznek kormánnyal és hasonló speciális vezérlőkkel. A megfelelő segítségek beállításával és a remek skálázhatósággal akár billentyűzettel is tökéletesen irányítható. A Csatlakozz jelzővel pedig nem véletlenül a felturbózott online kódra akarnak utalni, amellyel a korábbi ISI játékoknál minden esetben akadtak problémák. Az SCGT játék TCP/IP protokollos többjátékos móddal rendelkezett, amely nem igazán felel meg a célnak, de legalább volt benne támogatás. Az Electronic Arts F1 szériájában lévő megoldás pedig sosem működött igazán tökéletesen. Az rFactorba került multiplayer kód azonban egy teljesen újragondolt és kiforrott változa

Beállítások


A legelső fontos dolog, amelyet konfigurálnunk kell az rFactorban az a grafikus beállítási lehetőségek. Válasszuk ki a DirectX kompatibilitást. DX7 az öregebb konfigurációknak a mérsékelt grafikai megjelenítéshez, DX8 a megjelenítés a grafikus mélység megfelelő szintjéért és a DX9 pedig a legújabb konfigurációkon és csúcs grafikus kártyákon való futtatáshoz. Ez utóbbi hozza természeteseb a legszebb megjelenítést, azonban a kicsit öreg konfiguránciónkat haza is vághatja. Játék közben a Ctrl+F billentyűkombinációval bizonyosodhatunk meg a másodpercenkénti frame-ek számáról. Ennek megfelelően kell dönteni arról, hogy a konfigurálást hogyan végezzük el. Miután elkészültek a vezérlők, nehézségi beállítások, szabályok és grafikus opciók beállításával sok rFactor tulajdonos azonnal a pályára hajtana, hogy minél előbb elkezdhesse gyűjteni a tapasztalatokat. A nem teljeskörű beállítás miatt azonban a kis teljesítményű autóinkba a mesterséges intelligencia által vezérelt gépek képesek hátulról beleszállni. Ez pedig nagyon sokat ront a játék élvezetén. Érdemes tehát levenni az ellenfelek agresszivitását 0-ra, illetve a megfelelő autóosztályokat kiválasztani. A legfrissebb 1.070-es verzió azonban már alapból javítja az AI eme roppant idegesítő hibáját.

Videókészítés
Ha szeretnéd a visszajátszásokat AVI formátumban is kimenteni, akkor ez az első autó-szimulátor amelyben erre is lehetőség van. Alapból egy úgynevezett cvid kodeket használ, amivel borzasztóan lassú a fájlok konvertálása. Viszont az rFactorUserdataUsernameUsername.plr fájlban a cvid szóra rákeresve és azt egy másik kodek nevével (divx, xvid, stb.) helyettesítve egészen korrekt gyorsulást érhetünk el. Ennek persze feltétele, hogy a gépünkön fent legyenek az említett kodekek.


 

F1 Challange

Hosszú évek próbálkozásai után az Electronic Arts 2002-ben remek Forma 1 szimulátorral lepett meg minket. Az F1 Challenge 99-02 továbbviszi a sikertörténetet, a 2002-es motor mellé felsorakoztatta az elmúlt négy szezon legizgalmasabb pillanatait is.

 

A FIA licenc aranyat ér, különösen egy olyan kiadó kezében, amely ki is tudja használni a benne rejlő lehetőségeket. A jogokat 1999 óta birtokló Electronic Arts minden évben megörvendeztetett bennünket egy F1 szimulátorral, ám egészen a 2002-es verziószámot viselő “csoda” megjelenéséig az elképesztő hardverkövetelmények és az amúgy is gyenguska szimulációs rész miatt a legtöbbször csak annak örülhettünk játék közben, hogy az éppen aktuális szezonban versenyezhetünk.

A sorban negyedik, F1 2002-re keresztelt alkotás azonban szakított a hagyományokkal és végre az F1 rajongótábor elégedett lehetett; a játék nem csak egyszerűen aktuális, élethű és szép, de egyben remekül irányítható és gyors is volt. A kritikusok és játékosok körében egyaránt óriási sikert aratott a program, így az EA gondolt egyet és a törvényszerűen eljövendő F1 2003 előtt – a még mindig érvényes FIA jogokat kihasználva – F1 Challenge 99-02 címen piacra dobta az F1 2002 kibővített, kicsinosított változatát.

 

Ráncfelvarrásokon mentek keresztül a pilótafülkék is; lényeges változás nincs, az egyes autók orrának árnyalatnyival finomabb vonalvezetése és a textúrák minimális átalakítása azonban így is tökéletesen elegendő a “bárányfelhő-hatás” elérésére. A körítésen is csinosítottak egy adagot, gondolok itt elsősorban a rendkívül csinos, animált felvezető lányok megjelenésére, bár az autóból sajnos nem csodálhatjuk meg őket (pedig az igazi pilóták előtt hosszú percekig illegetik magukat a névtáblába kapaszkodva…)

A grafika finomhangolásához képest a hangok lényegesen komolyabb evolúciós változásokon mentek keresztül. Ennek köszönhetően az F1 Challenge-ben minden motornak jól elkülöníthető, jellegzetes hangja van; némelyik brummog vagy duruzsol, mások ellenben inkább visítanak. Az autentikus motorzúgás mellett a sebességváltó fokozatainak váltogatása is másképpen hangzik egy BMW-ben és egy Minardi-ban, sőt, esetenként még a gázadásnál is érdekes – helyenként egészen nyugtalanító – zörejeket tapasztalhatunk. Emellett megjelent egy sebességfüggő egyéb zajforrás is, ami vagy a guminak, vagy a menetszélnek köszönhető.

Új törésmodell, eltérő(bb) autók?

A hivatalos közlemények szerint egy egészen új, sokkal életszerűbb törésmodell került a programba, de az igazat megvallva az általam tesztelt verzióban semmilyen érezhető változást nem sikerült felfedeznem (még mindig túlontúl elnézőnek éreztem a rendszert). Az irányíthatóság és az autók mozgása se változott, bár az egyes típusok közötti különbségek talán karakteresebbek lettek az F1 2002 óta. Gondolok itt például arra, hogy míg az alapbeállításokat használva Montoya autója stabil, jól kormányozható és gyors, addig Panis BAR Honda-ja rendkívül bizonytalan, többnyire alulkormányzott és nehézkes – ergo többet kell benne “gépészkedni”, hogy egy “nagy klasszikust” idézzek… Az autó bütykölésével persze sokat javulhat a helyzet, de az biztos, hogy a kisebb csapatokkal nehezebb lesz jó eredményt elérni, mint eddig.
A tuning képernyők is ismerősek lesznek – akárcsak a telemetrikus rendszer -, az egyetlen említésre méltó változás a kezelőfelületen fedezhető fel; egy közepes méretű ablak közreműködésével ezután akár edzés vagy kvalifikáció közben is bepillanthatunk versenyzőtársaink viselt dolgaiba. Kényelmes mód ez ellenfeleink vezetési stílusának tanulmányozására…

A négy teljes évad összes pályája, csapata és pilótája természetesen hosszú időre leköti majd a Forma 1 szimulátorok rajongóit, de addig legalábbis biztosan, amíg el nem készül az új szabályrendszerrel felvértezett F1 2003.

Egyébként az F1 Challenge az utolsó F1-es játék, amit PC-re kiadtak. Az akkori (2003-as) fejlődési szinthez képest hihetetlen nagy alkotásnak számított! Azóta csökkent a népszerűsége, bár a modkészítők sokáig életben tartották ezt a játékot.


 

F1 2010

A Codemasters 2010-es F1-es játéka,sokak szerint nem lett az igazi,és a CodeMasters jobban tenné ha maradna az Arcade-nál...

...ez úgy néz ki igaz is és a hamarosan megjelenő 2011 is valószínüleg 2 fokkal lesz jobb.
+
-A 2010-es szezon összes autója és pályája
-változó időjárás
-szép grafika
_
-éppen hogy szimulátor
-Al irányítás a boxban
-Magas gépgény
-gyenge törésmodel

 

Race On/Race On

A Race On és a Race 07 között annyi a különbég,hogy az On-ba a SinBin több autót és pályát rakott bele,de a különbség minimális.

Az rFactor motorjára épült nehezebben moddolható,de változó időjárás van benne.
+
-Magas belállításon szép grafika
-WTCC
-sok pálya és bajnokságok
-realisztikus irányítás
-változó időjárási tényezők
-Al
-Hangok
_
-Nagy gépígény
-Lebutított gMotor2
-a Formula autókat jobb,ha nem próbáljuk ki

 

STCC the Game

A SinBin által fejlesztett Svéd-túraautó-bajnokságról készített játék.

A Race On/07-től ez is csak abban különbözik,hogy az STCC-be repít minket.
+
-Látvány
-Al
-Realisztikus irányítás
_
-nagy gépigény
-siralmas hangok

 

STCC the Game 2

A SinBin által fejlesztett STCC the Game 2. része,amely az Svéd-túraautó bajnokság 2010-es szezonját dolgozza fel:

+
-6 új pálya
-18 versenygép,45 festésel
-5 teljesen új model
-Kompatibilis a Race 07,STCC.GTR Evo és Race On játékokkal
-szép grafika
_
-nagy gépigény

 

GTR 2

A svéd SinBin által,az rFactor motorjára fejlesztett GT-s versenyeket szimuláló eszköz.

+
-FIA GT 2003-2004
-Kiegészítések
-Oktató
-Al
-versenykörülmények
-hang
-Egyéb bajnokságok
-144 autó,és rengeteg pálya
_
-gépigény
-az alap már régi

 

RaceRoom

A SinBin egy kifejezeten Online játékra szánt szimulátora.

+
-ingyenes
-2 szép autó
-Chevrolet Camaro
- Formula RaceRoom (850Lóerős Forma-1 koppintás)
_
-élvezet mentes Online mód
-Túl egyszerűsített irányítás
-"nem Életszerű"
-gagyi törés
-1 pálya (hockenheim)
-sérthetelenség
-csúnya grafika
-minimál hang

Hírek

  • ELKÖLTÖZTÜNK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    2011-09-23 21:20:30

    Hónapokig jó szolgálatot teljesített ez az oldal,nem is azért költözünk,mert valami rossz lett volna.Hanem azért,mert a nagyközönség elvárásaihoz túl egyszerű volt ez az oldal.

    Az új oldal linkje: http://www.dlt.ucoz.hu

    Ez az oldal már a múlt és hamarosan végleg eltűnik

Weboldal készítés ingyen

Asztali nézet